Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Wednesday, December 23, 2015

Boleh sambut krismas ke???


Husband aku macam yang pernah aku cerita sebelum ni seorang mualaf.
Family dia Kristian.. Abang die pun dah convert..even sepupu die pun dah 2 3 orang convert..Alhamdulillah
Minggu ni first time nak balik (dah 2 tahun lebih kawen) Sarawak jumpe saudara mara die belah sana...tak balik sana sebab mak die duduk jb..so kalau cuti memang ke jb aje lah...mak die aje yang selalu ulang alik balik sarawak jumpe family...
mula-mula Encik Suami cakap nak balik 26 hb after krismas
tapiiii ayahnye suruh balik 24 or 25 lame sikit die main dengan cucu die
ayah die dari brunei pun balik sarawak ...
aku ni takut2 jugak la kan...sebab ramai ustazah2 ngan ustaz fb cakap tak boleh sambut krismas..
tak boleh itu tak boleh ni...
kalau balik JB xde masalah...sebab family in law memang xsambut krismas
mak2 saudara die kat Sarawak mmg sambut..
kalau xpercaya kang xboleh jugak...percaya sgt pun payah jugak...last2 aku google la sendiri

korang boleh rujuk link ni
http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-kebangsaan/garis-panduan-orang-islam-turut-merayakan-hari-kebesaran-agama-orang-bukan-islam

haaaa...so boleh ke tak boleh?????
xpe lah..Insyaallah yang penting niat kite kan..kalau sekadar makan n tolong2 buat kerja tu xde masalah aku rasa...sekadar menghormati family die aje
xde ucapan2 nye...

setakat ni family die tak pernah ada masalah pun..
bab makan pun mak mertua aku jaga
lauk pauk memang beli dari orang melayu
kadang2 non muslim ni lagi tau hormat orang muslim

korang pulak cuti lame ni buat ape???

saje ulang tayang gambar Phea kecik2..alahai rindunyeeeee bambam ibu ni
skang dah hilang kesadoannye....aktif sgt....


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers