Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Thursday, October 30, 2014

Dilema puting botol susu - Sophea refuse botol


Phea tak nak menyusu botol..puas dah train...masa umur die belum cukup sebulan pun aku dah bagi botol...nak je dia...lepas tu stop kejap sebab aku malas nak pam, nak cuci botol bagai..bagi direct je senang..lepas tu umur dia 2 bulan lebh baru datang keinsafan dihati aku ni, aku pun mula start pam dan bagi botol...anak aku rileks je..xde hal..mau je hisap botol..siang2 aku bagi botol , malam baru direct sebab nak bagi dia biasa minum botol..tak ada la payah sangat aku nak g kerja nanti kan...

tadaaaa.. ni la puting first aku bagi..Alhamdulillah tak ada masalah...Phea nak je hisap puting ni...
tapi lagi 2 3 hari aku nak kerja Phea dah start tolak botol...
aku ingat dia meragam sebab baru lepas cucuk 3 bulan...
maka aku sabar dan bagi direct ...
tapi dah 2 3 hari cam tu..kalau aku sumbat botol je diuwek-uwek kan aje,,
pas tu nangis tak nak botol...

aku suspek dia dah tak nak puting fiffy ni..aku tukar NUK
lebih kurang gini jugak bentuk nye...pun tak nak..ditolak mentah2...aku tunggu dia betul2 lapar baru bagi botol..tapi anak aku ni memang jenis sanggup tahan lapar...kalau dah lapar sangat tu menangis la dia macam kena dera...tapi TETAP tak nak botol...

aku pun try tomme tippie yang aku dah beli masa Phea dalam perut lagi..kot dia nak botol tu 
minum la nak.... mahal botol ni ibu beli....tak nak jugak...aku pening gak la...
aku gugel...terjumpa lak gambar ni
halahhhh..nomey2...aku pun terus cari..Alhamdulillah orang yang jual botol mimijumi ni umah dekat2 area umah aku..jadi cod sajork...tak perlu tunggu 2 3 hari untuk pos..
hoyehhhhhh dah dapat....

dah dapat botol tu aku rasa teat die macam keras sikit..mau ke sophea ..tapi tak pe..pejam mata je tengok harga dia...cuci2 lepas tu bagi ..Alhamdulillah phea nak..tak sia2 RM60 ibu melayang nak...
TAPI kegembiraan aku berakhir keesokkan harinya...
phea sekeras-kerasnye menolak botol...

akak office aku suh aku beli pigeon... time aku nak beli tu kawan aku suggest Dr Baby..die kate yang ni paling ok...
aku pun beli Dr baby


harga RM 2.20 satu...
pun die tolak... T__T
aku dah tak tau nak buat macam mana lagi...
korang buat macam mana nak bagi die hisap botol...????
aku tak boleh hari2 lari balik menyusukan dia..aku dah start keje dah 2 minggu...tengahari je lari balik....kesian sampai umah anak menangis kelaparan.. tak sampai hati tengok...
MIL aku cakap nak bagi makan nasi lenyek bagi lama sikit dia kenyang..xde la nangis tunggu aku balik..
aku dah mula risau...cepat la Sophea hisap botol..tak mau la nangis2 macam ni lagi..



5 comments:

cik mah said...

Alamak..cik mah xde pengalaman..tp mmg kena try..sambil2 direct feeding tu. Sambil tu suap botol cepat2 .macam yu cr cik mah wat..

NM03 said...

eiii... sama mcm 'tut.... boleh la war2kan pada kawan2 yang ada masalah yang sama

Anonymous said...

http://www.lenovomurah.tk/2014/09/lelong-powerbank-murah-di-pasaran.html

Lelong powerbank

jemput singgah

InaYusoff said...

cube botol MAM pulak..

takpe..
try n error demi anak..

Anna Abdul Latiff said...

alamak tak perasan entry ni! hahaha... anyway, try suruh org lain bagi susu bottle dia nak tak.. and biasakan dia main-main ngan puting tu.. insyaAllah lama-lama dia ok. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers