Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Monday, June 16, 2014

Penting ke Nursing Bra???


Aku rasa kebanyakkan mommy memang berniat nak susukan anak masing2 ...
cuma ada ngan tak de je susunya...
aku doa la semoga ada rezeki susu untuk bakal anak aku nanti...
semoga aku dapat bagi fully breastfeed atleast 6 bulan...kalau dapat sampai 2 tahun tu Alhamdulillah sangat2..
lepas tu bila baca blog2 mommy semua, semua cadangkan beli Nursing bra, sebab nursing bra ni lain dengan bra biasa kita pakai...maknanya penting la ok... 

ni tips2 yang aku dapat simpulkan setelah pergi ke blog2 lain

Bila masa yang sesuai nak beli nursing bra?
Semasa kandungan dah masuk minggu ke32 dan ke atas sebabnya masa ni saiz breast tak jauh beza dengan lepas bersalin nanti.

Nak pilih yang ada besi atau tidak?
Seeloknya pilih yang tiada besi kerana bra yang ada besi boleh menyekat pengeluaran susu ibu dan boleh sebabkan bengkak susu. Bagi nak elak rasa terhayun, boleh pilih tali yang besar dan bahagian tepi yang lebar supaya breast kita dapat sokongan yang mantap.

Material apa yang sesuai?
Semestinya cotton kalau iklim Malaysia ni. Mudah meresap peluh dan membantu pengaliran udara yang baik.

Jenama apa yang best?
Setiap orang berbeza saiz dan bentuk badan. Jadi cuba variasikan brand sebab lain brand, mungkin ada sedikit perbezaan dari segi cutting.

Berapa helai perlu beli?
At least sediakan 3 helai nursing bra untuk tukar. Maklumla, kalau dah basah kena susu, mesti berbau.

Kat mana nak beli?
Banyak ada jual kat kedai barang baby, supermarket mahupun online store. 

banyak jenama Nursing Bra ni aku rasa...autumz pun ada..tapi tak ingat lak harga dia...
maybe kalau korang g jusco pun boleh jumpa kot..

so aku fikir-fikir sebab sepanjang pregnant pun aku dah tak boleh pakai bra biasa...memang aku pakai genie bra sajorkk...pada aku dah selesa sangat dah tu, xde besi , bagi sokongan jugak...done..xpayah beli dah... Alang-alang dah cerita pasal genie bra ni..kalau korang berminat nak beli boleh la contact aku ok.. sekotak RM 35.00 sahaja exclude postage...
mengandung boleh pakai, tak mengandung pun boleh pakai... remaja pun boleh pakai...kang korang salah faham pulak kan..






 

RM 35.00 Exclude Postage

Warna Pilihan : 
Pastel
 Modern
Classic

berminat ??
016-8965045 

Pre Order Sahaja 




3 comments:

Unknown said...

saya pernah beli sekali je nursing bra.. tapi mcm tak berapa best.. maybe sbb masa tu tak pandai pilih lagi.. beli kat jusco je masa tu..

Nursaila Norman said...

nak try lah sekotak..saila pun belum beli nursing bra lagi..nnt kita contact awk ye :)

cik mah said...

Cik mah beli masa masuk 2nd trimester..mmg berguna sngt...smpai sekarang guna..bila ada sale je beli..slalu g obw...beli brng rm100 keatas.le bel bra terpilih rm10 je..seronok..ada juga beli kat fm..bnyk dah kumpul..mmg puas hati...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers