Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Monday, April 21, 2014

Psiko lebih..


sebelum kahwin lagi muka aku memang jenis yang problem
jerawat selalu ada..
sejak pregnant pulak , makin teruk rasanya kulit aku ni,
dengan jerawat dah buat kawasan setinggan kat muka aku, kulit kering lagi, dengan kusamnye lagi
dengan kering tepi bibirnya lagi(dah macam air liur basi aku tengok)
tapi serius aku takut nak makan suplement ke ape...
aku stop makan vitamin c, stop makan vco jap...
ESP shaklee yang kawan aku bagi masa aku pregnant pun aku xpernah sentuh lagi...
serius aku takut nak makan 

aku cuma makan iberet folic je sekarang ni, 
sebab nak naikkan HB
walaupun hati meronta2 nak makan ESP tu untuk bagi tenaga + kulit cantik (ikut testimoni orang) tapi tetap aku tahan perasaan tu
tengok orang makan Ephyra pun lahaaiii naknye la try
vitamin c pun aku tak makan (psiko gile) walaupun doktor kate lagi elok makan vit c time pregnant 
pencuci muka pun aku takut pakai
sebab ada orang kata elakkan pakai bahan2 kimia
make up pun takut, (tapi pakai jugak bedak)
nak pakai mask pun takut koooo 
kadang-kadang bila doktor kata boleh pun aku ragu dengan kenyataan doktor tu...
boleh gitu??? ilmu kau lagi tinggi dari doktor kaedahnye

ni la padahnye asyik cari jawapan doktor google.. T__T semua benda jadi meragukan...
ke aku yang psiko lebih??

3 comments:

Unknown said...

sameee!! sy pon pregnant mencanak2 jerawat naik.. tak tau nak pakai product ape dah.. semua pakai yg medicated punye..vit c sy tak makan.. sebab macam same je.. takde kesan ape2.. redha jela muke jerawat.. bukan tak jage.. dah jage makin meriah die naik.. T____T

Unknown said...

semua tu optional je.. nama pun supplement.. yang penting makan makanan seimbang.. banyakkan sayur sayuran.. tapi saya makan la supplement..

Nursaila Norman said...

sebenarnya ok je sheyla..dont worry..setakat pencuci muka tu cuma luaran sahaja..kalau x cuci muka elo2 mmg bermaharajalela lah jerawat2 nih..huhuhu! mcm saila pun muka jenis berjerawat, so saila cuci muka mcm biasa ikut rutin harian..insyaallah takde pape :) make up pun boleh je sebenarnya,tp lipstik jgn lah..sbb kebarangkalian terjilat tu tinggi..huhu..

vit C yg doc bg mkn je awk, mmg baik utk kulit kita n baby :))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers