Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Thursday, September 20, 2012

HERBALIFE ALOE CONCENTRATE


Tadi encik Nuar lalu, lantas bertanya

" eh amende gangnam style tu...gangnam2 ape benda tu?"
seraya aku menjawab " oh tu tarian tu , gangnam tu name tempat"
"best sangat ke?" soal encik anuar lagi
aku menoleh kearah ain untuk meminta bantuan, namun die pun terpinga-pinga...
lantas aku berkata " ntah , tarian tu macam kelakar aje"
lantas ain menyampuk " haah.. kelakar aje, tak tahu la kenape orang minat sangat "

aku tak tahu la amende yang korang minat sangat pasal tarian tu..aku rasa best sebab tarian die kelakar..tapi idok la sampai 44 kali aku ngadap youtube sebab nak tengok gangnam style ni kan....
okeh lupakan pasal gangnam style ni...

Kali ni aku nak SHARE dengan korang pasal satu lagi produk HERBALIFE yang sangat bagus untuk kesihatan.

HERBALIFE ALOE CONCENTRATE

Isi kandungan produk ni, haruslah Aloe vera kan.. xkan benda lain pulak..dah tak kena dengan konsep pulak ye dok?? dah terterakat situ "ALOE concentrate" ..aslo known as LIDAH BUAYA. Dulu-dulu kakak aku ade tanam kat umah , dalam pasu mak aku.. pas tu tenyeh-tenyeh kat muke dorang.. tapi bole aku patahkan sebab nak tenyeh kat muka  , dorang marah, penyudahnya aku dapat belen2 aloe vera yang dorang dah guna... kesian kan jadi adik yang inesen ni... selalu dibuli...gituuuuuu...

sape yang pernah tenyeh aloe ni kat muka memang akan tau sensation die macam mana..muka akan rasa sejuk dan nyaman gilak.... korang pun mesti tau kan apa yang terkandung dalam aloe ni.. bagi yang tak tahu tak apa... tak masuk exam pun, tapi still aku nak cerita gak...

Kandungan 
1. Air
2. 20 mineral
3. 12 vitamin
4. 18 asid amino
5. 200 phytonutrien
6. Enzim
7. Triterpen
8. Glyconutrien & glycoprotein
9. Polisakaraid
10. Aceman
11. Fenolik, glikosid
12. Dihidrokomarin

Pokok Aloe Vera memang dijadikan untuk memerangkap air dan menyimpannya di dalam 'tangki' yang besar pada daunnya yang keras dengn kulit yang tebal. Air yang terkumpul diubah kepada bentuk jeli. Jeli inilah yang memberikan khasiat pengubatan untuk kegunaan manusia.

Apabila daunnya dikerat, dalam masa beberapa jam, jeli ini akan bertindak membaluti bahagian yang dikerat dengan sendirinya. Maka bahagian jeli yang terdedah tadi akan terlindung dari serangan bakteria.

Aloe concentrate ni sangat2 bagus untuk membantu penghadaman, melancarkan perjalanan darah, meningkatkan kecekapan buah pinggang, pundi kencing dan hati.

Apa yang luar biasa hebat tentang produk ni, ianya mengandungi sekurang-kurangnya 3 asid lemak yang berguna untuk perut, usus kecil dan usus besar. 

Sifatnya yang beralkali juga dapat membantu mengurangkan masalah asid berlebihan dalam badan yang juga merupakan PUNCA UTAMA masalah sukar menghadamkan makanan.

Selain dapat mencuci usus dan meningkatkan kesihatan usus, Aloe concentrate ni jugak dapat meningkatkan penyerapan nutrien serta melegakan perut. 

Kebaikkan Aloe vera 

1. Menghentikan pertumbuhan tumor
2. Merendahkan kadar kolesterol
3. Memperbaiki sel darah
4. Menambah oksigen di dalam darah
5. Menghalang penyakit kidney stone dan kesan kafein dari kopi dan teh
6. Memberi keseimbangan asid/alkali di dalam badan
7. Menyembuhkan penyakit ulser dan sistem penghadaman
8. Mengurangkan tekanan darah tinggi dengan merawat punca, bukan hanya simptom
9. Menambah mineral, vitamin, enzim dan nutrien di dalam badan
10. Menghilangkan buasir
11. Meneutralkan gula di dalam darah
12. Memelihara buah pinggang dari penyakit
13. Menghalang jangkitan
14. Menguatkan ketahanan badan

Berminat?


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers