Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Monday, February 27, 2012

An Awkward Moment- Cerita Penuh Confident


sejak akhir ini dari pemerhatian saya, ramai yang salah cakap salah faham dan lain-lain lagi...
benda ni dah jadi lame dulu da... tapi malam tadi tetibe terfikir nak tulis....kadang2 ase mcm ouhhhhhhh janggal gak situasi yang sedang berlaku ini..
..hahahhaha meh layan

situasi 1
Pn A nak hantar kawan2 nya pulang ke rumah, namun oleh kerana kawan2 nya duduk di apartment yg mewah maka kehadiran Pak Guard menjadi kewajipan disitu...so sebelum masuk Pn A terpaksa memperlahankan keretanya seraya tingkap diturun...dengan tidak semena Pn A berkata kepada Guard

PN A : Saya nak hantar MEWAN je, nanti saya kuar balik

Guard : Onion Icons

MEWAN = Membe + kawan

confident level = High
*********************************************************************************
Situasi 2

Cik S bersama , Cik F dan juga Cik A sedang menonton television, kemudian iklan drama vanila cokelat pun muncul dengan dialog

"papa suruh zara kawen zara kawen, papa suruh zara cerai, zara cerai, ape ni pa!!!" Cik S yang mendengar Dialog ini terus tanya

Cik S : Izara ni pun problem sebut "R" jugak ke???

dengan penuh confident Cik A berkata

Cik A : die dulu bapak die suruh kawen dengan aiman, memula gaduh, pas tu dah ok...skang bapak die plak blaaa...blaaa...blaaa.......

aku .......Onion Icons.............."krikkkkk....krikkkkk...krikkkkkk " <---- efek bunyi cengkerik

confident level = High
*********************************************************************************
Situasi 3

Cik S bersama Cik F di Night market Batu feringgi

Cik S sedang berjalan2 ternampak tempat jual gelang2 yang sangat comel...tapi harga nya tidak secomel gelang tersebut... 
"Murah saja kak RM 120.00 ini silver punye"

Cik F tanpa ragu2 menghalang Cik S dari ambil gelang tersebut walaupun tak terdetik di hati Cik S untuk beli gelang mahal macam tu....

Cik F: eh ko jangan amek yang ni, kat hujung tadi 20 hengget aje ko tau....gelang same....ni gile punyer harga...yang tadi 20 ringgit aje.....Onion Emoticon Set

Cik S : biar betik ko...ke ko tak dengar die sebut seratus tadi....ko dengar 20 je...

Cik F : Tak.... Aku dengar 20 HENGGET aje, die bisik kat aku....MSN Onion Icon

kalau dah murah kena la beli kan sebab comel..tapi kalau seratus tak berbaloi pulak aku rase untuk gelang macam tu...

sampai saje di gerai yang Cik F maksudkan aku terus tanye...berape????

penjual : 120 saja...ni silver punye

aku Onion Emoticon

onfident level = Very High
*********************************************************************************
Situasi 4

situasi berlaku ketika cik S dan Cik F sedang menuju ke salah sebuah rangkaian hotel dan cafe yang terkemuka 

Cik S : eh baju2 die mesti mahal kan??
Cik F : tak de lah standard aje la... dalam 40 je...
Cik S : eh biar betik ko...xkan 40 je...
Cik F : betul la
cik S : oh aku ade 50 ringgit boleh la aku beli sehelai ni...<--- penuh ke azaman

sampai aje butik nye...
yang paling murah adalah keychain die yang berharga RM 50.00

Cik S :; 40 HENGGET la sangat kan!!!!!!standard aje kan harge t-shirt die kan!!!!!
Cik F : ohhhh aku beli kat Singapore, 40 sing dolar

sekian

onfident level = Very High
*********************************************************************************

situasi 5

Cik F letak cermin die di sebelah tv...setelah pulang dari menjamu mata di sogo maka Cik  F nak cuci make up die dengan menggunakan wet tissue.... 

Cik F : Wei A amek jap aku punyer cermin tu...
Cik A : Orang biase guna surat haba la...baru berkilat ...bazir la guna wet tissue tu...
Cik F : Jadah guna surat khbar, aku nak lap muke aku.....
Cik A: ooo aku ingat ko nak lap cermin....

1 comment:

sueada said...

slalu sgt mcm nie.
lebih2 lagi kita dh assume kwn nk tanya apa, tapi kwn tanya soklan lain plak.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers