Pengskodeng terhebat

Great deal yawww

Sunday, April 17, 2011

Durian Oh Durian


sekarang ni merata2 aku nengok orang jual durian. durian memang sangat perghhhhhh okey, golongan2 yang tak makan durian adalah golongan yang langsung tak patriotik aku rase...wahahahahahaha
tapi rege die sangat mahal, semalam tengok majalah 3 orang cari durian kemain ag panjat sane panjat sini..hahahahhaa aku tade pun cam tu....sebab nenek aku ade kebun durian yang mana durian tu ditanam sekeliling umah...maksud keliling tu bukan dekat2 umah la..jauh sikit...ko nak mati tanam dekat umah....jauh sikit la kan...nenek aku pun tau merancang ko tau...
dulu mase kecik2 aku duduk ngan nenek aku, masa darjah satu kemain eksaited first time nak pergi kutip durian gugur ni... dalam kol 9 pagi aku golek2 ag atas tilam then tetibe aku dengar bunyi
"BUPPPPPP"
ohhhh ape ag aku terus berlari2 sambil tenyeh2 taik mata g cari durian yang gugur tadi.....
dapat banyak ko...aku kerah kakak aku amek car push 5series milik arwah atuk aku...kutip2 pas tu longgokkan dekat laman umah, g cari lagi dekat pokok lain, ade la dalam 7 8 kali aku ulang alik kutip...banyak gak la walaupun pagi2 ag arwah atuk aku dah kutip durian yang gugur malam tu...
dah siap2 aku pun pilih durian mane yang berpotensi utk dimakan..
pas tu kakak aku belah2 terus aku sumbat mulut

woittttt!!!!!! g basuh muke dulu" kakak aku menyepoilkan mood aku utk makan
aku dah basuh tadi ag mase aku bangun!!!" aku bidas balik
tak payah menipu!!!!"
dah la bongok!!!!!" 
eeee...pengotor, aku bagitau budak kelas ko..."ugut kakak aku
bongok!!!!!bongok!!!!bongok!!!!" sambil g bilik air cuci muke dulu...

seingat aku sepanjang 24 tahun idup aku ni baru tahun lepas first time aku beli durian... tu pun ngan kengkawan umah aku...pas tu selalu la dah aku beli durian....ohhhh sedihnye adik aku sms minggu lepas

"mak kate kalo nk mkn durian balik kampung. durian dah gugur...t lambat tak sempat makan..."

bile kakak aku nak balik ni...nyampah tol 

pstt*** dulu2 aku tengok duri durian je aku dah tau jenis durian tu sedap atau tak..skang ni bila dah lama tak praktikkan aku dah lupe...hueeeeeeeee

2 comments:

Unknown said...

oit... bila ko mau blanja sy mkan durian?... haha,.. x perlu beli.. kita mkn yg d kebun nenek ko jak ok suda... haha.. kalo beli, mahal giler... aritu aku mkn ngan member 2 biji je pon bleh smpai RM65.. kalu makan 100 biji??.. hah!.. x kayap di buatnye.... hahaha

Unknown said...

@hafiez~ gile r 2 bijik je 68...muahahahaha meh dtg kg aku...sambil golek2 je ko g cari durian...hahahaha kopek2 buah kalo tak sedap g cari buah durian lain plak...x perlu bayo..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers